План заходів

спрямованих на запобігання та протидію булінгу

по Смородинській Філії І-ІІ ступенів ЗЗСО І – ІІІ ступенів №5

на 2022- 2023 н.р.

 

Заходи

Терміни виконання

 

 

Відповідальний

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу (цькування)

1.

Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти»

Вересень

Завідувачка Філії

2.

Провести засідання з питань профілактики булінгу (цькування):

- з педагогічними працівниками;

- з технічним персоналом.

Вересень

Практичний психолог

3.

Обговорення правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочного стенду

Вересень

Класні керівники

4.

Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування)

Вересень

Практичний психолог, соціальний педагог

5.

Поновлення інформації про профілактику булінгу (цькування) на сайті закладу освіти

Вересень

Практичний психолог, соціальний педагог

6.

Участь у акції «16 днів проти насильства»

Листопад

Практичний психолог, соціальний педагог

7.

Виступи на загальношкільних батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі

Грудень

Практичний психолог, соціальний педагог

Робота з працівниками школи

8.

Організувати навчальну нараду для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування

Вересень

Практичний психолог, соціальний педагог

9.

Провести тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти

Січень

Практичний психолог, соціальний педагог

10.

Провести співбесіду з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу

Січень

Практичний психолог

11.

Консультування класних керівників адміністрацією закладу з проблемних ситуацій

Протягом року

Соціальний педагог

Робота з учнями

12.

Провести тренінгове заняття для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів

Вересень

Практичний психолог

13.

Проведення ранкових зустрічей («Ранкових коло») з метою формування навичок дружних стосунків у класному колективі

Впродовж року

Класні керівники 1- 4 класів

14.

Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають», «Маленька дитина – великий обов'язок»

Жовтень

Класні керівники, практичний психолог, соціальний педагог

15.

Тиждень толерантності

Листопад

Практичний психолог, соціальний педагог

16.

Імітаційна гра для учнів 4-х класів «Насильство – це…»

Грудень

Практичний психолог, соціальний педагог

17.

Інформаційна акція «16 днів проти насильства»

Листопад - грудень

Практичний психолог, соціальний педагог

18.

Флешмоб «Зупинимо булінг разом!»

Травень

Практичний психолог, соціальний педагог

19.

Години спілкування «Булінг: міфи та реальність», «Не допускай насилля над ближнім», «Допоможи другу» тощо

Січень

Практичний психолог, соціальний педагог

20.

Уроки відвертого спілкування «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Як подолати булінг»

Лютий

Класні керівники, практичний психолог, соціальний педагог

21.

Конкурс плакатів проти насильства «StopBulling»

Березень

Практичний психолог, соціальний педагог

22.

Заняття з елементами тренінгу «Спілкування з однолітками», «Як протистояти тиску однолітків», «Профілактика булінгу в учнівському середовищі», «Вчимося безпечної поведінки в мережі Інтернет».

Березень - Квітень

Практичний психолог, соціальний педагог

23.

Виставка малюнків «Ми різні, але рівні»

Травень

Практичний психолог, соціальний педагог

24.

Провести бесіду з учнями щодо протидії булінгу з представниками поліції, соціальної служби тощо.

Травень

Практичний психолог, соціальний педагог

Робота з батьками

25.

Провести тематичні батьківські збори «Протидія булінгу в учнівському середовищі»

Протягом року

Адміністрація школи, класні керівники, практичний психолог, соціальний педагог

26.

Підготувати пам'ятку для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям

Жовтень

Практичний психолог, соціальний педагог

27.

Тематичні батьківські збори в класах «Безпечна поведінка дітей в мережі Інтернет», «Булінг та кібербулінг»

Протягом року

Практичний психолог, соціальний педагог

28.

Провести консультації з питань взаємин батьків з дітьми

Протягом року

Практичний психолог, соціальний педагог

29.

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей

За потреби

Практичний психолог, соціальний педагог

Моніторинг освітнього середовища закладу освіти

30.

Анонімне анкетування учнів 4-х класів про випадки булінгу (цькування) у школі

Листопад

Практичний психолог, соціальний педагог

31.

Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти

Грудень

Практичний психолог, соціальний педагог

32.

Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів.

Лютий

Практичний психолог, соціальний педагог

33.

Провести аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладіосвіти

Березень

Практичний психолог, соціальний педагог

34.

Підготувати звіт про виконання плану заходів із запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти

Травень- червень

Практичний психолог, соціальний педагог

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ПРАВИЛА  ПОВЕДІНКИ  ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Загальні правила поведінки

·                            Здобувач освіти приходить до школи за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.

·                            Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою й використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики та інші одурманюючі засоби й отрути.

·                            Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

·                            Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти зі школи та її території в урочний час.

·                            У разі пропуску занять до 3-х днів учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів учень зобов’язаний представити довідку з медичної установи.

·                            Здобувач освіти школи повинен виявляти повагу до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.

·                            Поза межами закладу освіти учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я школи.

·                            Здобувач освіти бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.

·                            До учнів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.

·                            Здобувач освіти, які знайшли втрачені або забуті, на їхню думку, речі, повинні здати черговому, який знаходиться на першому поверсі закладу освіти.

·                            Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.

·                            Не дозволяється користуватися плеєром , мобільним телефоном іншими гаджетами на уроках.

·                            Здобувач освіти зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.

·                            На першу вимогу вчителя слід пред’являти щоденник.

·                            Щодня вести запис домашніх завдань в щоденнику, гаджетах.

·                            Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя, інструменти, робочий і спортивний одяг.

Поведінка здобувачів освіти на уроках

·                            Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.

·                            Якщо під час занять здобувачу освіти необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.

·                            Якщо здобувач освіти хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.

·                            Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

·                            Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.

Поведінка здобувачів освіти в на перервах

1.Під час перерви здобувач освіти зобов’язаний:

-                                                підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

-                                                вийти з класу, якщо попросить учитель;

-                                                підкорятися вимогам чергового учня чи учителя;

2.Час перерви – особистий час кожного здобувача освіти. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.

3.Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії, майстерня, спортзал).

4.Під час перерв забороняється бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях, непристосованих для ігор.

5.Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.

6.У школі категорично забороняється тютюнопаління.

7.Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.

8.На перервах здобувачі освіти можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

Рекомендації до зовнішнього вигляду здобувачів освіти

·                            До школи здобувачі освіти повинні приходити в одязі, що відповідає офісному стилю.

·                            Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе і суспільства.

·                            Рекомендується не використовувати косметику і не носити прикраси на заняття.

·                            Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.

·                            Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.

·                            На уроках трудового навчання діти повинні мати робочу форму.

·                            На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.

Правила поведінки здобувачів освіти під час екскурсії

·                            Під час слідування до місця перебування та назад дотримуватися правил дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.

·                            Без дозволу керівника групи не залишати місця перебування.

·                            У разі поганого самопочуття негайно повідомити керівника групи.

·                            Дотримуватися правил пристойної поведінки та виконувати розпорядження керівника групи.

·                            Дотримуватися правил протипожежної безпеки під час розведення вогнища.

·                            Не торкатися незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними.

·                            Паління, вживання алкогольних напоїв та купання в річці суворо заборонені.

Обов’язки чергового в класі

·                            Чергові призначаються відповідно до графіка чергування в класі.

·                            Черговий здобувач освіти здає й приймає клас.

·                            Чергові допомагають вчителю підготувати клас до наступного уроку, роблять посильне прибирання класної кімнати.

·                            Під час перерви черговий учень (учні) провітрює клас, допомагає вчителеві розвісити навчальний матеріал для наступного уроку, роздає зошити за проханням учителя.

·                            Наприкінці робочого дня чергові учні готують клас для наступного робочого дня.

 

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в освітньому закладі
Згідно Закону України « Про освіту», розділ І, статті 25, 26 керівник навчального закладу:
- здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

- розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;

- сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;

- забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі: з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
 - розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;
- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.
Якщо дитина стала свідком булінгу в закладі освіти, передусім вона може розказати про це батькам, вчителю, психологу або безпосередньо директору.Окрім цього, дитина може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда - Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги.Якщо педагог або інший працівник закладу освіти став свідком булінгу, то він має повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.

Зразок скарги на жорстоке поводження з дитиною у навчальному закладі

Директору         
ПІП,
учениці __ класу
що проживає за адресою:____________
телефон___________________________

ЗАЯВА

Дата ______ПІП в присутності учнів словесно мене образила та нанесла тілесні пошкодження. Це призвело до нервового зриву, відмови бути присутнім на уроках. Звертаю Вашу увагу на те, що _____ПІП не вперше застосовує такий вид цькування по відношенню до мене та до інших учнів класу. Прошу вивчити факти, зазначені у заяві, та захистити мене від жорстокого поводження і психічного насилля з боку однокласниці __________ПІП.
Дата П.І.П.

Керівник закладу:


• Розглядає таке звернення та реєструє у журналі обліку звернень та повідомлень про жорстоке поводження з дітьми або загрозу його вчинення;
• З’ясовує усі обставин булінгу відповідно до Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення, затвердженого спільним наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров’я України № 564/836/945/577;
• Скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії. До складу такої Комісії можуть входити педагогічні працівники, (у тому числі психолог,) батьки постраждалого та булера, керівник закладу та інші зацікавлені особи.Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.Але за будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.Психологічний супровід таких осіб здійснює соціальний педагог у взаємодії із практичним психологом. З цією метою можна запровадити консультаційні години у практичного психолога і соціального педагога, скриньки довіри, оприлюднення телефонів довіри, зокрема:
-  Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
- Гаряча телефонна лінія щодо боулінгу 116 000;
-    Гарячая лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;
-  Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
-   Уповноважений Президента України з прав дитини 0 44 255 76 75;
-  Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
-        Національна поліція України 102. Новоприйнятий Закон передбачає низку штрафів за цькування.

- Штрафи за булінг становитимуть від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 850 до 1700 гривень або від 20 до 40 годин громадських робіт.

- Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф буде більшим — від 100 до 200 мінімумів (1700 - 3400 гривень) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.
- Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 відсотків заробітку.

Порядок реагування

на доведені випадки булінгу (цькування)

1.     Якщо комісія, створена для розгляду випадку булінгу (цькування),  визнала, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, то керівник навчального закладу в обов’язковому порядку повідомляє про це  уповноваженим підрозділам:

                   -  Ювенальній поліції сектору превенції відділу;

                   -  Національної поліції;

                   -  Службі у справах дітей .

2.     У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції із заявою.

 

Телефони довіри

Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);

     Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;

     Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500

335;

     Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;

     Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;

     Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;

     Національна поліція України 102.

 

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу